Hogy is van a mondás?
Ha az árud igazán jó lenne, akkor nem kéne szexszel fűszerezned ahhoz, hogy eladd?
Sajnos azonban úgy látszik, hogy amikor az áru jó, akkor is olcsó húzásokhoz folyamodnak egyes márkák.
Vegyük például a TK Maxx-ot. Az elmúlt pár évben igazán nagyszerű reklámokkal rukkoltak elő. Életörömet, önkifejezést és a karakter sokszínűségét hirdették.
Például 2014 őszére:
Ugyanaz év tavaszán:
2013 jó év volt reklám szempontjából:
Kissé lehangolt amikor ma elém került legújabb klipjük, mert bár ugyanazt próbálják elérni, mintha kifogytak volna ötletekből. Mert csak ezzel tudom magyarázni, hogy női fehérnemű villogtatásra fanyalodtak. Ezzel önmagában nem is lenne baj, ha megfelelő közegben lenne elhelyezve. Mi azonban pasikat és nőket lesünk, amint ruhákat cserélnek. Vagyis várjunk csak! Csupán nőket látunk ruhákat cserélni, csak az ő fehérneműjükre közelit rá a kamera. A pasik csak jelzik, hogy mit fognak felvenni. Megfogják, de azt már nem mutatják amikor felveszik. Miért? Rengeteg olyan reklám van, ahol mindketten vetkőznek, öltöznek, akkor miért ez a lustaság, hogy a női test majdcsak itt tartja a nézőt?
Lássuk miről is van szó:
Képről képre:
- Megleptünk 10 vásárlónkat egy új ruhacsomaggal. Aha… Először is: Persze…. hiszi a piszi! (Ezt mindig is szerettem volna írásban használni!) Másodszor pedig: Azt is megmondtátok nekik, hogy meztelenkedniük kell, mert nem néznek ki túl meglepettnek, tökéletes napbarnított bőr, tökéletes alsónemű. hmmmm
- „Mark”, vagy bármi is a modell… akarom mondani meglepett vásárló neve, felvesz egy kabátot. Az előbb az egyik csaj teljesen ledobott mindent. Persze elfelejtettem, hogy mi csajok alig várjuk, hogy egy kis bőrt villantsunk. Hogy lehetek ilyen butus!
- „Kevin” megfog egy inget. Örülök, de úgy látszik ennyinél nem is megy tovább, mert gyors vágás „Danielle”-re, akit milyen szerencse, épp az új ruhához tökéletesen illő pánt nélküli melltartójában látunk. Micsoda felkészült ez a meglepett vásásárló!
- Hogy az anyukák se maradjanak ki „Sophie” alig tudja belepréselni magát a farmerba, de ez legalább alkalmat ad a kamerának, hogy az ülepére közelítsen.
- Aztán bla bla, szokásos, pántfelhúzogatás, bla bla, egy kis popó a fürdőruhában, bla bla, hülyéskedés. Vége.
Miért zavar? Mert a reklám mindennapjaink kulturális aláfestése. Mert ott van az orrod előtt, ha kell, ha nem. Hirdetőtáblák, tv, újságok, magazinok, mozi. És igenis hatással van arra hogyan viszonyulunk a körülöttünk lévő világhoz. És azért is zavar, mert nem szeretem ha hülyére vesznek. Sőt, annyira nem, hogy sorozatot indítok, és ha egy reklámon megakad a szemem, akkor igenis rámutatok a kreativitás hiányára. De ha valami jót látok, azt is megosztom majd, mert lehet szuper, belevaló reklámokat készíteni nőkkel, ahol a kamera felőlem annyira ráközelíthet a fenékre, hogy majdnem beleütközik, de csináljuk ízléssel, és főleg legyen célja a dolognak. Legyen oka, mit miért csinálnak. Mert egy fehérnemű reklámban kell is, hogy lássunk, de a TK Maxx itt nem fehérneműt reklámozott. Én csak annyit szerettem volna látni, hogy Kevin és Mark is mutassa meg a mellkasát, meg az alsónadrágját, ha már a csajokat is vetkőztetjük! Hát túl sokat akar az ember lánya az egyenlőség nevében?
Persze csak viccelek. Nem akartam én látni semmit, csak ruhákat. Mert szeretem a TK Maxx-ot. Csak most már kicsit kevésbé. Fájni fog ez nekik? Aligha. De nekem igen. Most megyek, és sírok egyet, mint a tini lány aki most tudta meg, hogy Zayn Malik kilépett a One Direction-ból.
Szép napot, és analitikus médiafigyelést!
Forrás you tube, vagy katt a képre.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: